| 7-10-25 |
19:00 - 21:30 |
Letsels aan oor, neus en mond |
Aan het eind van de bijeenkomst kunnen de instructeurs:
. hulp verlenen of advies geven bij een volwassene, kind of baby met oorpijn
. hulp verlenen bij een bloedneus
. hulp verlenen bij een voorwerp in de neus en kennen ze het gevaar van een bloedneus bij schedelhersenletsel
. hulp verlenen bij gebitsletsel en kunnen ze hulp verlenen bij een baby, kind of volwassene met kiespijn |
Siep Mark |
|
|
|
Pendleton methode in 4 stappen
De Pendleton-methode is opgebouwd uit vier eenvoudige stappen die een gestructureerd kader bieden voor feedbackgesprekken. Deze stappen zorgen ervoor dat feedback op een eerlijke en gebalanceerde manier wordt gedeeld, met ruimte voor reflectie en groei.
- Wat ging goed? Begin met het benoemen van wat goed ging in de situatie. Het doel van deze stap is om de ontvanger te erkennen voor hun sterke punten en prestaties. Dit bevordert een positieve sfeer en helpt om het gesprek op een constructieve manier te starten.
- Wat ging minder goed? Vervolgens geef je constructieve feedback over de aspecten die verbetering nodig hebben. Het is belangrijk om hierbij specifieke voorbeelden te gebruiken en de focus te leggen op gedrag of acties, in plaats van op de persoon zelf. Dit helpt om de feedback minder defensief te maken.
- Wat zou je de volgende keer anders kunnen doen? In deze stap wordt de ontvanger uitgedaagd om na te denken over mogelijke verbeteringen en alternatieven. Het is een kans om samen met de ontvanger te reflecteren op de situatie en gezamenlijk oplossingen te bedenken.
- Wat heb je zelf geleerd? Ten slotte reflecteert de ontvanger zelf op wat hij of zij heeft geleerd van de feedback. Dit versterkt het leerproces en moedigt zelfbewustzijn aan. Het helpt de ontvanger om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen ontwikkeling en groei.
|
|